Sampling Unit


Sampling Unit

A sampling unit is component that produces a binary output as shown in the figure below. The output of sampling unit is randomly generated. Additionally, the probability that the output of the sampling unit depends on the input of the unit. The term sampling unit refers to a single value within a database with samples.
Una unidad de muestreo es un componente que produce una salida binaria cómo se muestra en la figura de abajo. La salida de la unidad de muestreo se genera en forma aleatoria. Adicionalmente, la probabilidad de que la salida de la unidad de muestreo depende de la entrada de la unidad. El término muestreo se refiere a valor singular dentro una base de datos de muestras.

SamplingUnit

Equal Probability

When the input of the unit is 0.5, the sampling unit generates a zero or a one with the same probability as shown below.
Cuando la entrada de la unidad es 0.5, la unidad de muestreo genera un cero o un uno con la misma probabilidad como se muestra debajo.

sampling05

Sampling with low input

When the input of a sampling unit is less than 0.5, the probability to produce a value of one decreases. In the figure below, the input of the sampling unit is 0.2, therefore, the unit produces an output of one less often than when the input is 0.5.
Cuando la entrada de la unidad es menos de 0.5, la probabilidad para producir un valor de uno disminuye. En la figura de abajo, la entrada de la unidad de muestreo es 0.2, por lo tanto, la unidad produce una salida de uno con menos frecuencia que cuando la entrada es 0.5.

sampling02

Problem 1
What is the purpose of a sampling unit?
Cuál es el propósito de una unidad de muestreo?

Problem 2
Create a Neural Lab project called SamplingUnit to implement a sampling unit. Use the "Main file only" option for your project. You can use the rand function of Neural Lab. This function takes a floating point value and produces a random value. For instance, rand(10.0) generates a random value in the range from 0 to 10.
Cree un proyecto de Neural Lab llamado SamplingUnit para implementar una unidad de muestreo. Use la opción de "Main file only" en su proyecto. Usted puede usar la función rand de Neural Lab. Esta función tome un valor de punto flotante y produce un valor aleatorio. Por ejemplo, rand(10.0) genera un valor aleatorio en el rango de 0 a 10.

SamplingUnit\Main.lab
int len = 30;
double x = 0.5;
Vector y;
y.Create(len);
. . .

sux05

Step A
Add a new file called Su02.lab. Copy your code from the Main.lab file. Edit the Su02.lab file to set the value of x to 0.2.
Agregue un nuevo archivo llamado Su02.lab. Copie su código desde el archivo Main.lab. Edite el archivo Su02.lab para fijar el valor de x a 0.2.

SamplingUnit\Su02.lab
int len = 30;
double x = 0.2;
Vector y;
y.Create(len);
. . .

sux02

Problem 3
Search over the Internet about Gibb's sampling. Prepare a summary of 300 words about Gibb's sampling.
Búsque en la Internet sobre el muestreo de Gibbs. Prepare un resumen de 300 palabras sobre el muestreo de Gibbs.

© Copyright 2000-2021 Wintempla selo. All Rights Reserved. Jul 22 2021. Home